معرفی ساعت های خلبانی

ساعت خلبانی

یکی از ساعت های پر استفاده و محبوب که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است، ساعت های خلبانی می باشد. ساعت های خلبانی یکی از پرفروش ترین، شیک ترین و محبوب ترین مدل های ساعت در سراسر جهان است. این ساعت ها زیر مجموعه ای از ساعت های دیجیتال محسوب می شوند و امکانات بسیاری را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند. ساعتهای خلبانی نیز همانند ساعت های نظامی به وسیله قدرت های نظامی با شرکت ها قرار داده بسته می شود و پس از آن ساعتهای مخصوص خلبانان به دست تولید می رسد. ساعتهای خلبانی دارای بندهای ضخیمی هستند و دلیل وجود بندهای ضخیم آن قرار گیری راحت آن بر روی کاپشن هایی است که توسط آنان پوشیده می شود و به آسانی قابل دید است.
معرفی ساعت های خلبانی

ساعت خلبانی

ساعت های خلبانی دارای ویژگی هایی می باشد که در ادامه به طور کامل به آن ها خواهیم پرداخت اما از ویژگی هایی که در عصر حاضر در ساعتهای خلبانی به وجود آمده است می توان به مواردی نظیر داشتن کرونوگراف، سیستم های GPS، حاشیه ای کشویی که از طریق آن مصرف سوخت و یا سیگنال اضطرار رادیویی محاسبه می گردد. علاوه بر موارد ذکر شده در این ساعت ها ارتفاع سنج نیز وجود دارد از طریق این ارتفاع سنج افت ناگهانی فشار هوا در کابین به اطلاع خلبان می رسد. این اطلاعات روی ابزارهای دیگر به ثبت نمی رسد.

ویژگی و قابلیت های ساعت های خلبانی

ساعت های خلبانی دارای ویژگی هایی است که این ساعت را با ساعت های دیگر متمایز می کند. در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

صفحه بزرگ ساعتهای خلبانی

اولین ویژگی که در این ساعت ها وجود دارد و کاملا مشهود است و در نگاه اول به آن می توان پی برد، صفحه بزرگ این ساعت ها می باشد. این ساعت ‌ها دارای بندهای بزرگ تری هستند تا در صورت لزوم بر روی کاپشن خلبانی بسته شود همچنین این ساعت ها دارایی که پیچ تنظیم بزرگ هستند تا بتوان با دستکش راحت ‌تر با آن کار کرد.

قاب های ضد مغناطیس

شاید برایتان سوال پیش آمده که چرا باید قاب ساعت های خلبانی ضد مغناطیس باشد. در جواب باید گفت از آنجایی که در کابین خلبان هواپیما وسایلی وجود دارد که ساطع کننده الکترومغناطیس قوی هستند ویژگی مهم ضد مغناطیس بودن به کمک خلبان آمده تا اطمینان بخش این اعتماد باشد که ساعت به صورت دقیق کار می کند.

نمایشگر دقیق

وقتی صحبت از خلبانی می شود، درصد خطای هرچیزی در تصور انسان به پایین ترین حد خود می رسد. این ویژگی نیز در ساعت های خلبانی هم وجود دارد. ساعتهای خلبانی به زمان‌بندی دقیق‌ معروف هستند بصورتی که درصد خطا در اندازه گیری آن ها بسیار پایین می باشد.
معرفی ساعت های خلبانی

نمایشگر دقیق

قابلیت ضد ضربه و ضد لرزش

یکی دیگر از ویژگی هایی که ساعتهای خلبانی باید داشته باشد، قابلیت ضد ضربه و ضد لرزش می باشد. چرا که به دلیل وجود ارتعاشات و لرزش های زیاد در کابین هواپیما و مخصوصا هلیکوپترها و همچنین فشار نیروی جی در هواپیما های جنگی این ویژگی بسیار مهم می باشد.

 خط کش محاسباتی در ساعت های خلبانی

یکی دیگر از قابلیت هایی که در ساعتهای خلبانی وجود دارد، خط کش محاسباتی می باشد. به طور کلی خط کش محاسباتی برای محاسبه مسائل گوناگون ریاضی مثل ضرب و تقسیم استفاده می شود. اما یکی از پرکاربرد ترین موارد استفاده از آن تبدیل واحدهایی همچون تبدیل واحدهای مسافت و زمان می باشد که علاوه بر کاردبرد عالی، جذابیت ظاهری هم به ساعت می بخشد.

ساعت جهانی

در بیشتر ساعت های خلبانی به غیر از ساعت  محلی، ساعت جهانی (GMT) نیز وجود دارد. این قابلیت به غیر از کاربردی که برای خلبانان به همراه دارد، برای افرادی که زیاد سفر می کنند هم مفید می باشد.
معرفی ساعت های خلبانی

ساعت جهانی

سخن پایانی
در این مطلب به طور خلاصه در مورد معرفی ساعت های خلبانی و ویژگی و قابلیت های این ساعت صحبت کردیم. ساعتهای خلبانی به غیر امکاناتی که دارد، دارای ظاهر بسیار زیبا و خاص می باشد. از ویژگی های ساعتهای خلبانی می توان به صفحه بزرگ و بسیار خوانا با عقربه های برجسته ، با کنتراست بالا ، اعداد عربی و شاخص ها مانند نمایشگر سوخت ، زاویه اصلاح باد و سایر محاسبات. دو زمانه یا توابع GMT برای ردیابی زمان محلی، زمان مقصد و UTC, مهر و موم ضد مغناطیسی یا قفس فارادی به همراه فناوری کریستال برای محافظت در برابر افت فشار ناگهانی, بندهای چرمی پیچ خورده و بزرگ اشاره داشت.
سوالات متداول
  1. قابلیت ضد ضربه و ضد لرزش بودن ساعت های خلبانی چه تاثیری دارد؟ به دلیل وجود ارتعاشات و لرزش های زیاد در کابین هواپیما و مخصوصا هلیکوپترها و همچنین فشار نیروی جی در هواپیماهای جنگی این ویژگی بسیار مهم می باشد.
  2. آیا ساعتهای خلبانی دقیق می باشند؟ وقتی صحبت از خلبانی می شود، درصد خطای هرچیزی در تصور انسان به پایین ترین حد خود می رسد. این ویژگی نیز در ساعتهای خلبانی هم وجود دارد. ساعت های خلبانی به زمان‌بندی دقیق‌ معروف هستند بصورتی که درصد خطا در اندازه گیری آن ها بسیار پایین می باشد.
  3. برای خرید ساعتهای خلبانی باید به کجا مراجعه کنیم؟ برای خرید ساعت خلبانی می توانید به راحتی در سایت ساعت کوک سفارش خود را ثبت نمایید.
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.