کرنوگراف ساعت چیست و چه کاربردی دارد؟

کرنوگراف را اینگونه می توان تعریف کرد که دارای ۲ دکمه ی فشاری، ۳ نوع عدد فرعی به همراه چند عقربه است. اما درحقیقت کرنوگراف چیست و به چه صورت عمل می کند؟ در این مقاله قصد داریم تا توضیح جامعی درباره ی کرنوگراف ساعت و نحوه ی عملکرد و کاربرد آن را برای شما توصیف کنیم.

کرنوگراف چیست؟

ساعت هایی امروزه با قابلیت کرنوگراف در تمام دنیا تولید می شوند، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که این قابلیت چیست و چگونه کار می کند. در اصطلاح کرنوگراف به معنای ضبط کننده ی زمان است. یعنی به صورت کلی شما می توانید از این قابلیت که در ساعت شما وجود دارد برای اندازه گیری زمان استفاده کنید. همچنین در برخی از ساعت ها تاریخ را هم نشان می دهند. تازه در بسیاری از ساعت ها در کرنوگراف، علاوه بر خاصیت سنجش زمان، مقیاس های دیگری را هم محاسبه می کنند.
کرنوگراف ساعت چیست و چه کاربردی دارد؟

کرنوگراف چیست؟

مثلا برای سنجش سرعت از ترازو تاکی متر استفاده می شود و در مدل ساعت های زیادی موجود است. یا پزشکان برای اندازه گیری نبض بیمار از خاصیت کرنوگرافی خاصی استفاده می کنند به نام پالسومتر. که می توان گفت خیلی این مدل ساعت ها رایج نیستند. مقیاس بعدی ای که قصد داریم معرفی کنیم تله متر است که برای نشان دادن و اندازه گیری فاصله ها استفاده می شود. مثلا فاصله ی طوفانی که نزدیک شماست با شما چقدر است. کرنوگراف یک وسیله ی بسیار کاربردی درون بسیاری از ساعت هاست که موجب می شود بسیاری از افرادی که قصد خرید ساعت را دارند به سمت این قابلیت از ساعت ها می روند.

ویژگی های یک ساعت کرنوگراف خوب

  • یک ساعت کرنوگراف خوب دارای یک صفحه ی ساده و خوانا است.
  • شما باید ساعتی را خریداری کنید که با اندازه ی دستتان تطابق داشته باشد.
  • بهتر است عقربه های ساعت تان از خاصیت شبرنگ بهره ببرد که در شرایط نور کم هم قابل خواندن باشد.
  • دارا بودن خاصیت ضد آب بودن برای ساعتتان

نحوه ی کار کرنوگراف

کرنوگراف در اصل روش خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد، چرا که دارای دو دکمه است که معمولا در سمت راست ساعت قرار می گیرد. که یکی از آنها برای شروع و متوقف کردن زمان و دکمه دیگری برای صفر کردن و یا به حالت اولیه بازگرداندن کرنوگراف است. حواستان باشد که زمان هایی که قصد استفاده از کرنوگراف را ندارید آن را خاموش کنید تا عمر ساعتتان کم نشود. معمولا بیشتر کرنوگراف ها توانایی سنجش ۱۲ ساعت، با استفاده از نشان دادن دو رقم که دقیقه ها و ساعت را می شمارند را دارند.
کرنوگراف ساعت چیست و چه کاربردی دارد؟

نحوه ی کار کرنوگراف

البته با این حال کرنوگراف هایی وجود دارند که تنها دقیقه و ثانیه ها را می شمارند و در نهایت ۶۰ دقیقه را می توانند بشمارند. البته امروزه با پیشرفتی که در دنیای ساعت ها بوجود آمده برای کرنومتر فقط یک دکمه در نظر میگیرند که هر ۳ عمل شروع، توقف و تنظیم دوباره را به عهده دارند.

کرنوگراف های فلای بک

این نوع کرنوگراف ها ویژگی های بیشتری نسبت به کرنوگراف های معمولی دارند. این مدل کرنوگراف از هوانوردی نظامی ریشه گرفته است. شما به وسیله این کرنو گراف ها می توانید برای متوقف کردن یک کرنوگراف بجای متوقف کردن آن و بعد زدن دکمه ی دوم، مستقیما دکمه ی دوم را زده و همان لحظه کرنوگراف شما به حالت اولیه ی خود برمی گردد.

کرنوگراف های دوتایی

این مدل کرنوگراف جزء خاص ترین کرنوگراف های موجود در بازار است که در مسابقات رالی استفاده می شود. نحوه ی کار این کرنوگراف به این صورت است که دو تا عقربه برای شمارش زمان دارد. به نحوی که شما باید از هر دو دست خود برای قطع و وصل کردن این کرنومتر استفاده کنید. هنگامی که شما یه دکمه را بزنید یکی از کرنومتر ها متوقف شده ولی دیگری در حال شمارش است و اگر دوباره همان دکمه را بزنید،به کرنومتر قبلی می رسد.

کرنوگراف ساعت های هوشمند

امروزه ساعت های هوشمند پیشرفت زیادی داشته اند به صورتی که شما می توانید تمامی این قابلیت ها را درون یک ساعت هوشمند داشته باشید. ساعت های هوشمند انواع و اقسام و قیمت های مختلفی دارند که براساس میزان کارایی مورد نظر می توانید ساعت هوشمند مورد نیاز خود را تهیه کنید.
کرنوگراف ساعت چیست و چه کاربردی دارد؟

کرنوگراف ساعت های هوشمند

سخن پایانی

از گذشته تا به امروز ساعت های مختلفی با یک سری امکانات تولید شده است. یکی از این امکانات، قابلیت کرنوگرافی است که بسیار کارآمد و مفید است و ما در این مقاله به کاربرد های آن اشاره کردیم و گفتیم چند مدل کرنوگراف داریم و قابلیت هر کدام به چه صورت است. شما می توانید انواع ساعت های دارای کرنوگراف را از فروشگاه ساعت کوک تهیه نمایید.

سوالات متداول درباره ی کرنوگراف ساعت چیست و چه کاربرد هایی دارد

  1. چگونه می توانیم یک ساعت کرنوگراف خوب را تشخیص دهیم؟ یک ساعت کرنوگراف خوب به گونه ای است که شما به راحتی می توانید اعداد رو آن را بخوانید و میزان زمان طولانی تری نسبت به ساعت های دیگه را می تواند شمارش کند.
  2. ما چه استفاده های دیگری از ساعت های کرنوگراف می توانیم بکنیم؟ شما می توانید از این مدل ساعت ها در جهت سنجش زمان استفاده کنید، مثلا متوجه بشید که دقیقا چقدر زمان طول می کشد تا شما به محل کار خود برسید.
  3. قیمت ساعت های کرنوگراف به چه صورت است؟ ساعت هایی که دارای قابلیت کرنوگراف هستند دارای قیمت های متفاوتی اند. برند ها و شرکت های مختلفی این گونه ساعت ها را ساختند که شما می توانید به راحتی از سایت ساعت کوک، ساعت های کرنوگراف مختلف را مشاهده و خریداری نمایید.
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دلیل بازگشت وجه