نکات مهم در استفاده از ساعت مچی

بایدها و نبایدهای ساعت مچی

اگر شما به صورت روزانه استفاده از ساعت مچی دارید و به یکی از ارکان اصلی در نوع پوشش شما شده است، بهتر است برخی از نکات را بدانید و به آن ها عمل کنید. چرا که برخی از آن ها می تواند در افزایش عمر ساعت مچی تاثیرگذار باشد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به نوع طراحی ساعت‌ها، تفاوت برند و مدل و چیزهایی از این دست فکر می‌کنید و یا بعد از خرید اولین ساعت خود به فکر ارتقا و یا حتی خرید ساعت دوم هستید، تبریک میگم شما به عنوان یک دوستدار و علاقمند ساعت شناخته می‌شوید که اگر در حال حاضر کلکسیونر نیستید شاید در آینده به یکی از آن‌ها بدل شوید. اما به عنوان یک فرد علاقه‌ مند به حوزه ساعت باید و نبایدهایی است که حتما باید آن ‌ها را بدانید. پس این مطلب را از دست ندهید و ما را تا انتها دنبال کنید تا به بررسی برخی از نکات استفاده از ساعت مچی بپردازیم.

ساعت بر دست چپ یا راست؟

یکی از سوال هایی که بسیار پیش می آید موضوع دست کردن ساعت بر دست چپ یا راست می باشد. حال واقعا قانون خاصی برای چپ و راست بودن وجود دارید یا خیر؟ آمارها گوینده این مطلب است که ۹۰ درصد مردم جهان راست‌دست هستند به همین دلیل دکمه‌های تنظیم ساعت یا کورنوگراف ها از همان ابتدا به نحوی طراحی شد که با دست راست به راحتی از آن‌ها استفاده شود و خوب بستن ساعت روی مچ دست چپ نیز از همان زمان مرسوم شد. اما این موضوع باعث نادیده گرفتن ۱۰ درصد چپ دست‌ها نمی‌شود برای همین چیزی به عنوان مچ دست درست یا غلط برای ساعت نداریم شاید یک فرد راست‌دست هم بخواهد ساعت را روی مچ دست راست خود ببندد و بالعکس که خوب این موضوع هیچ ایرادی ندارد. پس باید گفت اینکه دست چپ یا راست را برای بستن ساعت مچی انتخاب می کنید، قاعده خاصی ندارد و بیشتر به سلیقه و راحتی بستگی دارد. همانطوری که راحت هستید عمل کنید و قواعد خاصی را نیاز نیست دنبال کنید.
نکات مهم در استفاده از ساعت مچی

ساعت بر دست چپ یا راست؟

محل و سفتی در استفاده از ساعت مچی

یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از ساعت مچی محل بستن ساعت بر روی مچ و سفتی یا شل بودن آن می باشد. شاید شنیده باشید که برخی از افراد می گویند که نباید ساعت بر روی مچ زیاد سفت باشد و نیاز به کمی آزادی دارد، حال اصول درست آن چیست؟ اگر به مچ دست خود دقت کنید یک استخوان برآمده کوچک روی آن می‌بینید که لبه سمت چپ یا راست آن بسته به سلیقه و نوع ساعت شما، محل صحیح بستن ساعت است به شکلی که وقتی دست در حالت عادی قرار دارد بند ساعت این استخوان را لمس کند. در مرحله بعدی دقت کنید که شل بودن بند ساعت علاوه بر اینکه باعث ول شدن بندهای فلزی در طول زمان و لق خوردن ساعت روی دست شما می‌شود، خیلی وجهه زیبایی هم ندارد پس به عنوان یک فرد ساعت باز شما باید میزان شل و سفت بودن بند ساعت خود را به درستی تنظیم کنید تا ساعت در مکان درست و با ثبات کافی روی مچ دست شما بنشیند.

اندازه ساعت مچی

در مقاله های قبلی درباره اندازه ساعت مچی بحث کردیم و مفصل آن را شرح دادیم اما به دلیل اهمیت که دارد باز هم به طور خلاصه بازگو می کنیم. در حال حاضر ساعت‌هایی با قاب‌های بزرگ مورد پسند بسیاری از ساعت دوستان در سراسر دنیا است اما این مسئله را به خاطر بسپارید که بزرگی قاب ساعت باید به میزانی باشد که از لبه مچ دست شما بیرون نزند یا به عبارت بهتر قاب ساعت باید دو سوم مچ دست را بپوشاند. پس نسبت به بزرگی مچ دست انتخاب افراد برای سایز ساعت مچی می‌تواند متفاوت باشد و لزومن اندازه‌ای که به عنوان مد روز یا ترند شناخته می‌شود برای همه مناسب نیست.
نکات مهم در استفاده از ساعت مچی

اندازه ساعت مچی

بند چرمی و تابستان

آیا تا به حال به اهمیت استفاده از بندهای مختلف در فصول سال دقت کرده بودید؟ با اینکه ساعت هایی که بندهای چرمی دارند زیبایی بسیار خاصی دارند اما باید این موضوع را بدانید که به دلیل عرق کردن این بندها در هوای گرم و به خصوص شرجی این ساعت‌ها خیلی مناسب استفاده روزمره و به خصوص فعالیت‌های ورزشی در فصول گرم نیستند. پس بهتره ساعت‌های بند چرم را در فصل تابستان بیشتر در مهمانی‌ها و یا قرارهای خاص استفاده کرد تا هم مچ دست کاربر اذیت نشود و هم بند ساعت سالم بماند.

تمیزی ساعت در استفاده از ساعت مچی

آخرین نکته ای که در استفاده از ساعت مچی به شما توصیه می کنیم، تمیزی ساعت مچی می باشد. ساعت هم مانند بسیاری از وسایل دیگر نیاز به تمیزی و نظافت دارد. برای بسیاری این‌طور جا افتاده که تمیزی ساعت را به پولیش خوردن و بی خط و خش بودن ساعت می‌دانند اما تمیزی ساعت یک اصل دیگر هم دارد و آن شستشوی مناسب است. اما منظور از شستشوی مناسب چیست؟ شما بسته به نوع ساعت خود یعنی میزان ضدآب بودن، نوع بند، جنس ساعت و چیزهایی دیگر از این دست می‌بایست هر دو یا سه ماه یک‌بار البته اگر استفاده ورزشی مثل دوچرخه‌سواری یا کوهنوردی که باعث گلی یا خاکی شدن ساعت می‌شود نمی‌کنید، ساعت خود را تمیز کنید. تمیز نگه داشتن ساعت فقط برای این نیست که ساعت تمیز به نظر برسد بلکه این کار باعث می‌شود قطعات ساعت شما عمر بیشتری داشته باشند.
نکات مهم در استفاده از ساعت مچی

تمیزی ساعت در استفاده از ساعت مچی

سخن پایانی

در این مطلب به طور خلاصه در مورد نکات مهم در استفاده از ساعت مچی صحبت کردیم. نکاتی که با استفاده از آن ها می توانید عمر ساعت خود را افزایش دهید و دانستن آن ها خالی از لطف نمی باشد. همچنین اگر قصد خرید ساعت مچی را دارید، گالری ساعت کوک یکی از مجهزترین سایت ها در حوزه ساعت مچی می باشد که می توانید هر محصولی را که نیاز دارید را خریداری نمایید.

سوالات متداول نکات مهم در استفاده از ساعت مچی

  1. ساعت باید بر روی دست چپ بسته شود یا راست؟ برای این موضوع قاعده خاصی ندارد و بیشتر به راحتی و سلیقه شما بستگی دارد. بهتر است بر روی دست مخالف بسته شود تا در زمان تنظیم ساعت احساس راحتی داشته باشید.
  2. دلیل مناسب نبودن بندهای چرمی برای تابستان چیست؟ به دلیل عرق کردن این بندها در هوای گرم و به خصوص شرجی این ساعت‌ها خیلی مناسب استفاده روزمره و به خصوص فعالیت‌های ورزشی در فصول گرم نیستند.
  3. شستشوی مناسب ساعت چیست؟ شما بسته به نوع ساعت خود یعنی میزان ضدآب بودن، نوع بند، جنس ساعت و چیزهایی دیگر از این دست می‌بایست هر دو یا سه ماه یک‌بار البته اگر استفاده ورزشی مثل دوچرخه‌سواری یا کوهنوردی که باعث گلی یا خاکی شدن ساعت می‌شود نمی‌کنید، ساعت خود را تمیز کنید.
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.