معیارهای انتخاب ساعت مچی

انتخاب ساعت مچی

استفاده از ساعت مچی بستگی به هر نوع تیپ و استایل دارد. بستگی دارد که شما یک تیپ ورزشی پوشیدید یا یک تیپ و استایل رسمی زده اید. چه نوع ساعت مچی خریداری کنم؟ این سوال، چالش بزرگ افراد خوش لباس است. انتخاب ساعت مچی شیک و جذاب می تواند در ظاهر افراد تغییر بسیار قابل توجهی ایجاد کند. افراد خوش لباس به خوبی می دانند که ساعت مچی باید با دیگر اکسسوری های شخص سازگاری داشته باشد. پس انتخاب حساسی پیش رو است. برای انتخاب ساعت مچی باید نکات بسیاری را درنظر داشته باشید؛ از مکان استفاده از ساعت گرفته تا قیمت ساعت مچی. در ادامه به چند نکته مهم اشاره می کنیم که بتوانید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید، بهترین نوع ساعت مچی را انتخاب کنید. ساعت مچی یک اکسسوری بسیار محبوب شناخته می شود، چرا که تاثیر بسیار زیادی در ظاهر افراد دارد.

مکان استفاده

یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب ساعت مچی مکان استفاده از آن می باشد. ساعت مچی ها انواع زیادی دارند و انتخاب ساعت مچی بستگی به استایل زندگی شما دارد. در میان سبک های مختلف ساعت مچی، دو نوع رسمی و اسپرت دارای استفاده بیشتری هستند. پس در ابتدا می بایست مشخص نمایید که قصد شما از خرید ساعت مچی، استفاده در مراسم و مهمانی ها هست یا در ورزش و محل کار. اگر قصد استفاده از ساعت مچی در مهمانی ها را دارید، بهترین انتخاب برای شما استفاده از ساعت های مچی کلاسیک است. ساعت های کلاسیک دارای بندهایی از جنس استیل، نقره و در مدلهای گران تر از جنس طلا هستند. همچنین ساعت های کلاسیک در مقایسه با انواع دیگر ساعت ها، صفحه کوچکی دارند. بنابراین از این نوع ساعت ها نباید انتظار نمایش اطلاعاتی بیشتر از ساعت، دقیقه، ثانیه و تاریخ را داشته باشید.
معیارهای انتخاب ساعت مچی

مکان استفاده

اگر سبک و استایل زندگی شما به گونه ای است که ورزش می کنید و معمولا در حال گردش هستید، بهترین ساعتی که می توانید بر دست داشته باشید، ساعت اسپرت می باشد. ساعت های اسپرت دارای صفحه نمایش بزرگتری در مقایسه با نوع کلاسیک هستند. دلیل طرفداری ساعت های اسپرت، بهره مندی این مدل ها از امکانات متنوعی است. GPS، کرنومتر، زمان سنج معکوس، قطب نما، دماسنج و سرعت سنج از جمله مهمترین این امکانات محسوب می شوند. پس صفحه ساعت های مچی اسپرت شلوغ تر و پیچیده تر است. همچنین این مدل ها در مقایسه با انواع دیگر ساعت مچی، دوام بیشتری دارند. پس در وهله اول باید مکان استفاده را برای انتخاب ساعت مچی تعیین کنید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

جنس بند ساعت مچی

ساعت مچی ها به همان اندازه که انواع زیادی دارند، به همان اندازه هم جنس بندهای ساعت مچی دارای انواع بسیار زیادی است. از مهم ترین بندهای ساعت مچی که مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به بند چرمی و فلزی اشاره کرد. به طور قطع نمی توان گفت که کدام جنس بند بهتر است، چرا که هر کدام از انواع بندهای اشاره شده دارای معایب و مزایای خاص خود هستند. بندهای فلزی، مقاومت بالایی در برابر ضربه داشته و استحکام و دوام بالایی دارند. در مقابل این نوع بندها به راحتی خش پذیر بوده و لذا نیازمند مراقبت بالایی هستند. از دیگر ویژگی های این نوع بندها این است که وزن بالاتری در مقایسه با انواع دیگر بندها دارند. در مقابل، بندهای چرمی وزن به مراتب کمتری در مقایسه با بندهای فلزی دارند. یکی از مزیت هایی که بندهای چرمی دارند، می توان آن ها را با دیگر اکسسوری ها مانند کمربند و کیف ست کرد. نکته ای که می بایست در خرید این نوع بندها در نظر داشته باشید این است که بسته به کیفیت بند و میزان استفاده، در دوره های زمانی مشخص نیاز به تعویض دارند.
معیارهای انتخاب ساعت مچی

جنس بند ساعت مچی

مقاومت در برابر آب

اگر مشخصات ساعت مچی ها را مطالعه کنید یکی از مشخصاتی که در بسیاری از آن ها مشترک است، ضد آب بودن یا نبودن ساعت مچی است. در حال حاضر این ویژگی به امری مهم تبدیل شده است. وقتی صحبت از ضد آب بودن ساعت مچی می شود، بسیاری فکر می کنند که ساعت های مچی ضد آب برای افرادی طراحی شده که یا شناگر هستند و یا با آب سر و کار دارند. اگر شما نیز این گونه فکر می کنید بهتر است بدانید که ساعت های مچی ضدآب لازمه هر آقا و خانمی است. هر لحظه ممکن است که دستان خود را با آب بشویید یا قطرات آب با ساعت مچی شما برخورد داشته باشد. پس این قابلیت را جدی بگیرید. همچنین هر کدام از برندهای ساعت مچی ضدآب برای میزان مشخصی از عمق آب، توانایی تحمل آب دارند. مقیاس این اندازه گیری، متر است.
معیارهای انتخاب ساعت مچی

مقاومت در برابر آب

سخن پایانی

در این مطلب به طور خلاصه در مورد معیارهای انتخاب ساعت مچی صحبت کردیم. برخی از این معیارها را برای شما شرح دادیم. یکی دیگر از معیارهایی که باید توجه داشته باشید، تعیین میزان بودجه برای انتخاب ساعت مچی می باشد که می تواند شما را از سردرگمی رها کند. میزان بودجه ای که قرار است برای ساعت مچی هزینه کنید را معین کنید. همچنین می توانید از برندهایی که قیمت اقتصادی و کیفیت ساخت بالایی دارند مانند دنیل کلین و نیوی فورس استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. انواع ساعت مچی کدام است؟ به طور کلی ساعت های مچی به سه دسته اصلی کلاسیک، هوشمند و اسپرت دسته بندی می شوند.
  2. بهتر است ساعت مچی را اینترنتی بخریم یا به صورت حضوری؟ خرید به صورت اینترنتی می تواند مزایای بیشتری نسبت به خرید حضوری داشته باشد. شما می توانید تمامی مشخصات ساعت را از طریق سایت کامل مشاهده نمایید، ساعت ها را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت مدل مورد نظر را خریداری نمایید.
  3. برندهای مقرون به صرفه و اقتصادی ساعت مچی کدامند؟ برندهایی که قیمت مناسبی دارند و در عین حال کیفیت بالایی دارند اعم از نیوی فورس، دنیل کلینو کیو اند کیو می باشد.
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دلیل بازگشت وجه