راهنمای خرید ساعت ورزشی

ساعت ورزشی

بسیاری از افراد روزانه ورزش می کنند و ورزش کردن برای آن ها نوعی عادت شده است. به نوعی سبک زندگی آن ها ورزشی شده است. ساعت ورزشی چیزی فراتر از نمایش زمان را انجام می دهد. ساعت هایی که امروزه طراحی و ساخته شده، هوشمند تر، با دوام تر، و شیک تر از گذشته هستند. این ساعت های مچی، نه تنها فعالیت های روزانه ی شما را ردیابی، و ضربان قلب شما را کنترل می کنند. بلکه مجهز به مربی و راهنما هستند، همچنین خواب شما را کنترل می کنند و دارای GPS می­باشند. نسخه های پیشرفته ساعتهای ورزشی، برای ورزش های شدید و سخت طراحی شده است و دارای قطب نما، فشار سنج، ارتفاع سنج هستند.
راهنمای خرید ساعت ورزشی

ساعتهای ورزشی

اگر قصد خرید ساعتهای ورزشی را دارید، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا به بررسی ساعتهای ورزشی بپردازیم تا خرید بهتری داشته باشید.

تفاوت ساعت ورزشی با ساعت هوشمند

در وهله اول بهتر است تفاوت های ساعت ورزشی با ساعت های هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم. ساعت ورزشی یکی از انواع ساعت های هوشمند می باشد اما هر ساعت هوشمندی برای ورزش مناسب نیست. ساعت‌های هوشمند غیرورزشی، برخی از ویژگی‌های خاصی را که در هنگام ورزش به کارتان می‌آید ندارند. برای مثال، ساعت ورزشی می‌تواند بارومتر، آلتیمتر، جی‌پی اس و سنسورهای دیگری را داشته باشد که ساعت هوشمند ندارد. ساعت ورزشی می‌تواند با اپلیکیشن‌های خاص ورزشی مانند استراوا کار کند. برخی از آنها حتی از ورزش‌های خاص مانند دوچرخه‌سواری، شنا، گلف و نظایر آن پشتیبانی می‌کنند و پارامترهای مخصوص این ورزش‌ها از جمله مسافت و سرعت را نشان می‌دهند. ساعت هوشمند معمولا این قابلیت‌ها را ندارد.

انواع ساعت های ورزشی

ساعتهای ورزشی به طور کلی به ۳ دسته تقسیم بندی می شوند: ساعت ورزشی اکتیویتی تراکر برای پیگیری فعالیت ها، ساعت ورزشی مخصوص دویدن و ساعتهای ورزشی چند کاره. اینکه کدام ساعت برای شما مناسب است در وهله اول به اهداف شما و نوع فعالیت ورزشی تان بستگی دارد. در ادامه ساعت های اکتیویتی تراکر و ساعت ورزشی مخصوص دویدن را برای شما شرح خواهیم داد.

ساعتهای ورزشی اکتیویتی تراکر

ساده ترین نوع این ساعت ها فقط گام شمار می باشند و قابلیت خاص دیگری ندارند. اما با گذشت زمان به پیچیدگی بیشتری رسیده اند و قابلیت های بیشتری به آن ها اضافه شده است.
راهنمای خرید ساعت ورزشی

ساعتهای ورزشی اکتیویتی تراکر

برای چه افرادی مناسب است

به طور کلی در مورد این ساعت ها باید بعد از مشخص شدن ویژگی هایش در مورد اینکه مناسب چه افرادی است، صحبت کرد. اما به طور کلی این ساعت ورزشی بیشتر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در ابتدای کار به اندام‌شان فرم بدهند و به‌این‌ترتیب باید زمان بیشتری را روی تمرینات مربوط به پاها صرف کنند. ساعت ورزشی اکتیویتی تراکر ابزاری مفید برای این کار است. البته بسیاری از این ساعت‌ها به شما امکان می‌دهند که فعالیت‌های دیگر را هم پیگیری و ثبت کنید.

ویژگی های ساعت اکتیویتی تراکر

زمانی که اسم ورزشی به بعد از ساعت اضافه می شود، توقع بالاتری نسبت به یک ساعت معمولی از آن داریم که فقط نشنا گر زمان نباشد. اگر این ساعت را فقط برای شمارش گام‌ها لازم دارید، نوع ساده آن برایتان کفایت می‌کند. اما اگر قصد دارید مرتب باشگاه بروید و برای وزنه‌برداری، یوگا و یا سایر تمرینات به آن نیاز دارید، بهتر است به‌دنبال مدل‌هایی باشید که ویژگی‌هایی برای ردیابی سایر فعالیت‌ها، کرونومتر و تایمر را هم داشته باشند. برای تمرینات پیشرفته‌تر مدلی را انتخاب کنید که گزینه پایش ضربان قلب را هم داشته باشد. اگر به‌جز این فعالیت‌ها هر از گاهی می‌دوید یا دوچرخه‌سواری می‌کنید، بهتر است به‌دنبال مدل جی‌پی‌اس دار (GPS) باشید.

ساعت ورزشی برای دویدن

ساعتهای ورزشی برای دویدن دارای جی پی اس می باشد که مسافت دقیق و سرعت شما را با دقت بالایی اندازه بگیرد. در هنگام دویدن به شما بازخوردهای آنی ارائه می‌کنند و اطلاعات دقیقی را درباره عملکردتان ذخیره می‌کنند که بعدا می‌توانید آنها را بازبینی کنید. البته بسیاری از ساعت‌های ورزشی مخصوص دویدن، ویژگی‌هایی دارند که می‌توانید از آنها برای سایر فعالیت‌ها هم استفاده کنید.
راهنمای خرید ساعت ورزشی

ساعتهای ورزشی برای دویدن

برای جه افرادی مناسب است

همانطور که از نام این ساعت ها مشخص است، برای افرادی مناسب است که برنامه دویدن برای آن ها جدی باشد. تایمرها و برنامه‌های داخلی این ساعت‌ها به شما کمک می‌کنند دقیقا فواصل لازم برای افزایش سرعت و مدت‌زمان استراحت برای افزایش مسافت را تنظیم کنید. صفحه این ساعت طوری طراحی شده است که هنگام دویدن مشکلی برای خواندن آن نداشته باشید. این ویژگی حتی در پیشرفته‌ترین ساعت‌های اکتیویتی تراکر دیده نمی‌شود.

ویژگی های این ساعت

همانطور که گفته شد این ساعت ها دارای جی پی اس هستند تا بتوانند با دقت بالا سرعت و مسافت طی شده را اندازه گیری کنند. اگر فقط همین ویژگی برایتان مهم است، مدل ساده آن را بخرید. اما اگر اهداف مهم‌تری دارید، مدلی را انتخاب کنید که ضربان قلب را اندازه‌گیری کند، صفحه‌نمایش قابل‌تنظیم داشته باشد و ویژگی‌های دیگری که برای تمرین تأثیرگذارتر به شما کمک کند.
سخن پایانی
در این مطلب به طور خلاصه در مورد ساعت ورزشی صحبت کردیم و دو مدل از آن ها را به طور کامل شرح دادیم. اگر سبک و استایلی ورزشی دارید و دائما در حال تحرک هستید، این ساعت ها می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.
سوالات متداول
  1. عمر باتری ساعتهای ورزشی به چه صورت است؟ اکثر ساعتهای ورزشی دارای طول عمر بالایی است و قابل شارژ می باشند.
  2. آیا ساعتهای ورزشی با گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی سازگاری دارند؟ بله، تمامی ساعتهای ورزشی قابلیت سازگاری با گوشی های هوشمند و شبکه های اجتماعی را دارند.
  3. بندهای ساعت ورزشی قابل تعویض می باشند؟ به طور معمول تمامی این ساعت ها دارای بندهای قابل تعویض می باشند که هر زمان از آن خسته شدید رنگ و رویی جدید به آن بدهید.
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.