راهنمای خرید ساعت از نظر مشخصات فنی

هر فرد در خرید ساعت مچی معیار متفاوتی دارد. بعضی از افراد فقط طرفدار یک برند خاص هستند، برخی دیگر طرفدار ساعت های اسپرت هستند و فقط آن ها را خریداری می کنند و یا افرادی هستند که مشخصات فنی ساعت مچی برای آن ها اهمیت دارد و آن را معیار قرار می دهند. سلیقه و نوع معیار انسان ها با یکدیگر متفاوت است و این امری کاملا طبیعی می باشد. به همین خاطر در این مطلب راهنمای خرید ساعت از نظر مشخصات فنی را برای شما شرح می دهیم. اگر مشخصات ظاهری برای شما معیار خرید می باشد می توانید به دیگر مقاله ما که در مورد راهنمای خرید ساعت از نظر مشخصات ظاهری می باشد، مراجعه فرمایید. ساعت های مچی از نظر کاربرد به ۴ دسته تقسیم بندی می شوند. ساعت های آنالوگ، دیجیتال، هوشمند و هیبرید. هرکدام از آن ها ویژگی مخصوص به خود را دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

نوع کاربرد ساعت

آنالوگ

در این قسمت از مقاله معرفی مشخصات فنی ساعت مچی، به معرفی انواع کاربردهای ساعت رسیدیم. یکی از قدیمی ترین ساعت های مچی که از سال های دور تا کنون در بازار ساعت مچی وجود داشته و همچنان هم وجود دارد، ساعت آنالوگ است که قدیمی هم نمی شود. این ساعت به قدری رواج داشته است که می توان گفت هر فرد یک بار هم که شده ساعت آنالوگ داشته است. همانطور که می دانید ساعت های آنالوگ دارای عقربه های ساعت شمار و دقیقه شمار است. گاهی اوقات هم این دو عقربه با عقربه ثانیه شمار نیز همراه می شود. اگر سبک طراحی کلاسیک را می پسندید و توقع زیادی جز نمایش زمان ندارید، خرید ساعت آنالوگ می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
راهنمای خرید ساعت از نظر مشخصات فنی

آنالوگ

دیجیتال

ساعت های دیجیتال بر خلاف ساعت های آنالوگ دیگر از عقربه استفاده نشده است. زمان بر روی ساعت دیجیتال به صورت دیجیتالی نوشته شده است. انتخاب این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد که ساعت عقربه ای مورد پسند شما است یا ساعت های دیجیتالی. ساعت های دیجیتال دارای یک صفحه LCD می باشد که ساعت و دقیقه به صورت دیجیتالی بر روی آن نمایش داده می شود. به این موضوع در مشخصات فنی ساعت مچی نیز باید توجه داشت.

هوشمند

ساعت های هوشمند ساعت هایی هستند که به تازگی وارد دنیای ساعت های مچی شده اند. این ساعت های ویژگی های بیشتری نسبت به ساعت های دیگر دارند و فقط نشانگر زمان نمی باشند. ساعت های هوشمند مانند ساعت های دیجیتال زمان را به صورت دیجیتالی نشان می دهند، اما دارای امکانات بیشتری هستند. از امکانات ساعت های هوشمند می توان به مجهز بودن به نمایشگر لمسی، مجهز به بلوتوث، نمایش تماس ها پیام ها و نوتیفیکیشن ها، نمایش ضربان قلب و … اشاره کرد. امکانات ساعت های هوشمند به قدری بالا می باشد که اگر بخواهیم همه آن ها را نام ببریم به اندازه محتوای کاملی زمان می برد. ساعت های هوشمند اگر به تلفن همراه متصل شوند امکانات اضافه تری را برای شما به نمایش می گذارند. برای خرید ساعت هوشمند بهتر است قبل از خرید مشخصات فنی ساعت مچی را مطالعه کنید و بعد اقدام به خرید آن داشته باشید.

هیبرید

در این قسمت از مقاله به معرفی ساعت های هیبرید رسیده ایم. طراحی ساعت های هیبرید ترکیبی از ساعت های آنالوگ و هوشمند می باشد. در صورتی که در نگاه اول که به ساعت های هیبرید دارید، آن ها را با ساعت های آنالوگ اشتباه می گیرید. اما در حالی که شبیه به ساعت های آنالوگ هستند، برخی از قابلیت های ساعت هوشمند مانند اندازه گیری فعالیت های ورزشی و یا متصل کردن به تلفن همراه را دارند. اگر طرفدار ساعت های آنالوگ و هوشمند هستید و برای خرید ساعت در دوراهی گیر کرده اید، می توانید ساعت های هیبرید را خریداری کنید. در این صورت شما ساعتی با ظاهر ساعت های آنالوگ و کاربردی با ساعت های هوشمند خواهید داشت.
راهنمای خرید ساعت از نظر مشخصات فنی

هیبرید

نوع موتور ساعت

اگر مشخصات فنی ساعت مچی برای شما دارای اهمیت باشد، پس باید در هنگام خرید به نوع موتور ساعت نیز دقت داشته باشید. چرا که تمامی مکانیزم ساعت از نمایش ساعت، دقیقه، ثانیه و سایر امکانات وابسته به عملکرد موتور ساعت می باشد. بسیاری موتور ساعت را قلب ساعت می دانند چرا که اگر کار نکند هیچ کدام از فعالیت های ساعت کار نخواهند کرد. ساعت مچی ها دارای ۳ نوع موتور می باشند که آن ها را نام می بریم.
  • کوارتز
  • مکانیکی
  • اتوماتیک
راهنمای خرید ساعت از نظر مشخصات فنی

نوع موتور ساعت

سخن پایانی

در این مطلب به طور خلاصه در مورد مشخصات فنی ساعت مچی صحبت کردیم تا شما در خرید ساعت راهنمایی کرده باشیم. شما باید توجه داشته باشید که چه معیاری برای خرید ساعت مچی در نظر دارید و بعد نسبت به خرید آن اقدام نمایید. برای خرید ساعت راه های بسیاری وجود دارد. اما بهترین راه برای خرید ساعت مچی، سایت ساعت کوک می باشد. شما می توانید تمامی مدل های ساعت را مشاهده کنید، مشخصات فنی ساعت مچی را بخوانید و با ساعت های دیگر مقایسه کنید. در این صورت می توانید بهترین خرید را تجربه کنید.

سوالات متداول

  1. چند نوع موتور در ساعت ها وجود دارد؟ موتور ساعت ها به ۳ دسته ی کوارتز، مکانیکی و اتوماتیک دسته بندی می شوند.
  2. آیا ساعت های هیبرید را می توان به تلفن های همراه وصل کرد؟ بله، ساعت های هیبرید مانند ساعت های هوشمند قابلیت وصل کردن ساعت به تلفن همراه را دارند.
  3. مشاهده مشخصات فنی ساعت مچی چه تاثیری بر خرید دارد؟ اگر امکانات ساعت مچی برای شما دارای اهمیت باشد، شما باید مشخصات فنی ساعت مچی را مشاهده کنید تا بدانید که آن ساعت از چه امکاناتی برخوردار است.
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دلیل بازگشت وجه