تاچیمتر در ساعت مچی چیست؟

تاچیمتر

ساعت ها در طرح های مختلف با رنگ ها و ویژگی های متفاوت ساخته و روانه بازار می شوند. همانطور که می دانید تنوع ساعت مچی بسیار بالا می باشد، از این رو هر ساعت می تواند دارای تفاوت هایی چه در ظاهر ساعت و چه در مشخصات فنی ساعت مانند ویژگی باشد. شاید تا به حال واژه ی تاچیمتر را شنیده باشید، اما نمی دانید دقیقا کدام ویژگی ساعت مچی محسوب می شود. نحوه استفاده ما از ساعت‌ها از یک دهه به دهه‌ی بعد، دستخوش تغییراتی می‌شود و اغلب اوقات، مردم دوست دارند ساعت‌هایی با قابلیت‌های اضافی و پیچیده‌ی زیادی داشته باشند، صرفا به‌خاطر زیبایی آن و نه به‌خاطر ویژگی‌هایش. این‌که ساعتی مجهز به یک ویژگی خاص باشد، به این معنی نیست که صاحب آن لزوما از آن استفاده خواهد کرد. شاید آن‌ها تنها به ظاهری که این ویژگی، به ساعت بخشیده علاقه دارند.
تاچیمتر در ساعت مچی چیست؟

تاچیمتر

شاید تا به حال ساعت های زیادی دست کرده باشید و واژه تاچیمتر را بر روی آن دیده باشید، اما معنی و کاربرد آن را نمی دانید. باید گفت تاچیمتر قابلیتی است که در بسیاری از ساعت‌های اسپرت و ورزشی یافت می‌شود. دلیل آن هم این است که هدف اصلی معیار تاچیمتر، اندازه‌گیری سرعت وسایل نقلیه در فواصل از قبل تعیین شده است. برای بیان بهتر این مسئله به‌عنوان مثال از یک ساعت تاچیمتر زمانی استفاده می‌شود که بخواهیم اندازه‌گیری کنیم چند ثانیه طول می‌کشد تا یک ماشین مسابقه‌ای مسافت یک کیلومتر را طی کند. این ساعت ها در مدل‌های غیرسنتی بسیار رایج و محبوب شده‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز آن‌ها را صرفاً به دلیل سبک و طرحشان دوست دارند و از عملکرد آن‌ها استفاده نمی‌کنند. برخی افراد یک صفحه ساعت ساده و معمولی را ترجیح می‌دهند، در حالی که بقیه صفحه‌ ساعتی با ویژگی‌ها و تجملات اضافه می‌پسندند.

ساعت های تاچیمتر چگونه کار می کنند؟

تا حدودی شما را معنی ویژگی این ساعت ها آشنا کردیم. اما شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که این ساعت ها چگونه کار می کنند؟ یکی از بهترین ویژگی‌های تیم ساعت ها، تنوع عملکردی آن است. به دلیل جدا بودن کارایی اصلی از واحد اندازه‌گیری، این ساعت می‌تواند برای محاسبه واحدهای متعددی از جمله مایل، کیلومتر، یارد، متر و مایل دریایی استفاده شود. از ساعت‌های تاچیمتر می‌توانید در تمام محاسباتتان استفاده نمایید، مشروط بر این‌ که تمام برآوردهای ثبت‌شده، استاندارد باشند. یک ساعت تاچیمتر با محاسبه میانگین سرعت یک وسیله نقلیه کار می‌کند، زیرا شما فقط در حال محاسبه‌ی یک رویداد زمان‌بندی‌‌شده هستید و بنابراین، فقط می‌توانید با دقت بالا بگویید که در این مدت زمان خاص، آن وسیله با چه سرعتی پیش می‌رفته. وسیله‌ی نقلیه مورد نظر بعد از این که شما محاسبات خود را انجام دادید، می‌تواند سرعتش را افزایش یا کاهش دهد.
تاچیمتر در ساعت مچی چیست؟

ساعت های تاچیمتر چگونه کار می کنند؟

با تمام این تفاسیر می توان گفت این ساعت ها را می توان برای رویدادهایی تنظیم کرد که کندتر یا سریع تر رخ می دهند. برخی از انواع ساعت ها یک تاچیمتر دیگر به عنوان تاچیمتر دوم دارند که به شما این امکان را می دهد تا محاسبه و اعمال تغییرات بسیار دقیق تری را در زمان های مختلف انجام دهید. شما می‌توانید با تنظیم واحد‌های اندازه‌گیری کوچک‌تر، سرعت خودروهای آهسته‌تر را محاسبه کنید و بالعکس. به‌خاطر طراحی ساعت‌های تاچیمتر، شما تنها قادر خواهید بود محاسباتتان را برای رویدادهایی ثبت کنید که در طول ۶۰ ثانیه یا کمتر از آن رخ می‌دهند. اگر نیاز به محاسبه‌ی رویدادهای طولانی‌تر را دارید، راه‌هایی برای دور زدن این موضوع وجود دارد.

چگونه از ساعت تاچیمتر استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد عملکرد اصلی این ساعت ها این است که سرعت وسایل نقلیه را در مسافت تعیین شده زمان بندی کند. تاچیمتر را می توان یک ماشین حساب تقریبی خوب برای اندازه گیری سرعت عنوان کرد. تاچیمتر اغلب روی صفحه یا قاب بیرونی ساعت قرار می‌گیرد. این موضوع از سازنده‌ای به سازنده‌ی دیگر فرق می‌کند، ولی در اکثر مواقع به صورت ذکر شده قرار داده می‌شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که وقتی وسیله نقلیه‌ی موردنظرتان شروع به کار کرد، دکمه شروع کرنوگراف را بزنید و پس از عبور مسافت تعیین شده، کرنوگراف را متوقف کنید. حال محل قرارگیری عقربه‌ی کرنوگراف را یادداشت کنید. این به شما این توانایی را می‌دهد که سرعت وسیله‌ی نقلیه و مدت زمان مورد نیاز آن برای رسیدن به نقطه‌ی پایانی را محاسبه کنید.
تاچیمتر در ساعت مچی چیست؟

چگونه از ساعت تاچیمتر استفاده کنیم؟

سخن پایانی

به طور خلاصه در این مقاله به معرفی ساعت تاچیمتر پرداختیم. ویژگی این ساعت ها را برای شما شرح دادیم و از این به بعد می تواند از ویژگی آن برای خود استفاده کنید. ساعت های بسیاری وجود دارند که این ویژگی را در خود جای داده اند. اما محبوب ترین این ساعت ها را می توان Tag Heuer Formula One، Rolex Cosmograph Daytona و Omega Speedmaster – Dark Side of the Moon نامید.

سوالات متداول

  1. تمامی ساعت های کرنوگراف ویژگی تاچیمتر را دارند یا فقط ساعت هایی که عبارت تاچیمتر بر روی آن حک شده است شامل این ویژگی می شوند؟ تنها ساعت هایی که نوشته تاچیمتر روی آنها هست امکان این محاسبه را دارند.
  2. ساعت تاچیمتر چیست؟ به زبان ساده تاچیمتر قابلیتی است که در بسیاری از ساعت های اسپرت و ورزشی یافت می شود که برای اندازه گیری می باشد.
  3. بهترین راه برای خرید ساعت های تاچیمتر چیست؟ برای خرید ساعت های تاچیمتر راه های زیادی وجود دارد، اما اگر به دنبال بهترین راه هستید می توانید به راحتی از سایت ساعت کوک خرید خود را انجام دهید.
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دلیل بازگشت وجه